Sprawa wygląda następująco: na kresce stają do walki dwa autka, zakładamy, że:
- obydwa pojazdy mają tę samą masę
- obydwa pojazdy mają tę samą moc, powiedzmy po 100KM
- obydwa pojazdy posiadają identyczne ogumienie i napęd na przednią oś
- w obydwu pojazdach siedzą kierowcy, którzy je dobrze znają i potrafią wykrzesac z nich wszystko, co fabryka dała
- jedno z aut to benzyna, a drugie to diesel.
Teraz tak, trasa wyścigu to odcinek prostej drogi, od startu do mety powiedzmy 1km. Pytanie jest następujące i chyba oczywiste: które autko jako pierwsze przekroczy linię mety?
Bardzo mile widziane komentarze od kolegów i koleżanek, którzy mieli okazję na własnej skórze to sprawdzic, ale też nie mam nic przeciw wywodom czysto teoretycznym :wink:
Może to trywialne pytanie, jednak sam nie jestem pewien, czy odpowiedź, która mi się na nie nasuwa jest trafna, no i czy da się przy tak postawionych jak wyżej założeniach udzielic na nie jednoznacznej i pokrywającej się z rzeczywistością odpowiedzi... :roll:
Zapraszam
Mihau, i wszystko jasne PBT szybsze a ma mniej niutków
[ Dodano: Pią 01 Lip, 11 22:54 ] sslawekk, jak juz porównywac to oba uturbione lub oba nieuturbione
bo jak porównasz octavie MPI 100PS N/A która ma strzelam ok 150nm
z TDI 105PS T która ma strzelam ok 250nm to juz dziwne porównanie sie robi bo jedno ma Turbo i waga obu juz sie różni
najlepiej porównywac mocniejsze auta oba z turbo np
octe RS 2.0TDI+virus 200PS/420nm z octa RS 2.0tsi 200PS/280nm
i tu takie auta robia 1/4mili odpowiednio w 15,5 i 15,0 s czyli benzin szybsze delikatnie chociaz ma mniej niutków...
Octavia FWD 370KM/460Nm + NX ET 14,607 - Bemowo 2011 ET 13,482 - Ryki 2012 ET 13,014 - Ełk 2013 ET 12,939 - Ryki 2015 0-200km/h - 13,2s 2 v-ce Mistrz Polski FWD TURBO PROFI 2015 1/4Mili
Możesz rozwinąć myśl?
Bo (przytoczę założenia z pierwszego postu):
Zamieszczone przez sslawekk
- obydwa pojazdy mają tę samą masę
- obydwa pojazdy mają tę samą moc, powiedzmy po 100KM
Dlaczego poszło porównanie od razu w duże moce i silniki.
Założenie było 100 KM. Porównajmy 1.2 TSI 105 KM z 1.9 TDI 105 KM.
poza tym trzeba by jeszcze do 1.2 TSI dosadzić kilka kilogramów, żeby wyrównać masę.
Czy w tym przypadku też PBT będzie szybsze od TDI?
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
powiem tak, benzyna będzie szybsza ale tylko dla tego że na jedynce i dwójce wysunie sie do przodu o tyle ile dociągnie na drugim biegu czyli w w przypadku mocy około 200koni bedzie to pewnie 100-110km/h, diesel co najwyżej dociągnie do 80-90, głównie stąd ta róznica bo jadąc z rolik wynik powininem byc bardzo zbilozny do siebie i benzyna raczej nie odjedzie.
Dzięki za wszystkie wypowiedzi! Powiem Wam teraz w czym jest rzecz, otóż pewien "bardzo mądry pan" ode mnie z pracy gotów jest założyc się o wypłatę, że jeżeli wziąc 2 samochody o takiej samej masie i mocy, to benzyna z dieslem nie ma najmniejszych szans, wręcz zostanie zjedzona przez diesela :shock: Oczywiście ja mam nieco odmienne zdanie, a tym samym sposobnośc przyrobienia paru złotówek ( albo wtopienia swojej wypłaty )...mówi, że o flaszkę czy dwie, to szkoda nawet zachodu z wyszukaniem pojazdów do rozstrzygnięcia sporu Gośc nie stawia żadnych warunków co do momentu obrotowego, pojemności, a także tego, czy będzie turbina w obydwu, jednym, czy nawet żadnym z tych aut, jedyne warunki to masa i moc jednakowa...ot cała historia
sslawekk, to niech postawi się jakimś 2.0 140KM benzyną a ja podjadę swoim dieslem Zobaczymy kto kogo zje
PS. 1/2 wypłaty wygranej dla mnie. :diabelski_usmiech
Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3
sslawekk, to niech postawi się jakimś 2.0 140KM benzyną a ja podjadę swoim dieslem Zobaczymy kto kogo zje
PS. 1/2 wypłaty wygranej dla mnie. :diabelski_usmiech
Też mam 140 w swojej :szeroki_usmiech Szukam benzyny 140 kóniów
sslawekk, to niech postawi się jakimś 2.0 140KM benzyną a ja podjadę swoim dieslem Zobaczymy kto kogo zje
PS. 1/2 wypłaty wygranej dla mnie. :diabelski_usmiech
Też mam 140 w swojej :szeroki_usmiech Szukam benzyny 140 kóniów
ustaw sie z 1.4 tsi to ma około 130 koni lub więcej i wtedy zobaczysz co znaczy moc a nie moment :P
powiem tak, benzyna będzie szybsza ale tylko dla tego że na jedynce i dwójce wysunie sie do przodu
Dokładnie to samo wynika z moich obserwacji i doświadczeń.
Reasumując diesel musi mieć większą moc i ogarniającego go kierowcę, który w miarę gibko ucieknie na pierwszych dwóch biegach, albo dogoni szybko na następnych. A dodatkowo diesel jest cięższy od benzyny.
Jednak nurtuję mnie pytanie, co w przypadku gdy mamy np:
O2 RS 2.0TDI DSG 215KM (hamownia)
O2 RS 2.0TSI DSG 215KM (hamownia)
I oba z DSG czyli machanie lewarem odpada?
reasumując nadal pozostają dwa obozy.
Zwolennicy diesli będą mówić, że objadą benzyniaki i na odwrót
A tak naprawdę pewnie prawda jest zależna od bardzo wielu czynników. Z czego może nie zdawałem sobie sprawy na początku tego wątku. Muszę kiedyś wziąc swoje dwie octy na test. Mam 1.6 MPI i 1.9 TDI i je spróbować na prostej.
osobiście uważam, że spokojnie TDI objedzie MPI, ale kto wie ...
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz